logo
Přihlášen: Nepřihlášen (anonymní) 23.02.2018 11:35
Články | Odkazy | Ke stažení | Fórum
Seznam Rubrik
 



Reklama
 


Anketa
  Není vypsána žádná anketa


Poslední reakce
 
Nezdravé stravovací trendy
(14.07.2017 10:13:51 Vladislav Petrášek)

Vegetariánství, veganství apod. jsou nezdravé a především módní stravovací trendy, které vedou ke špatné výživě. 

Strava našich předků
(19.05.2017 14:11:39 Emílie L.)

V tomto článku jsou záměrně vynechána některá fakta. Díky tomu článek budí dojem, že naši předci ili hlavně na rostlinné stravě, to ale není pravda. Můj názor: http://emilie-lvovska.webnode.cz/l/co-jedli-nasi-predci/

Grznar
(07.04.2017 12:21:51 Filip)

Kokote!

ocel a guma
(05.03.2017 14:34:14 Já )

Já myslím že to není pravda s ocelí a gumou, protože se prodávají náhrdelníky určené pro vegany a kupují si je.

Proč být vegan
(01.02.2017 23:29:39 Viktor)

Zajímavé podání :-) Já se snažil shrnout hlavní 4 důvody, proč se většina veganů rozhodla přejít právě na tuto rostlinnou stravu. Myslím si, že jsem to pojal hodně podloženými fakty, no, mrkněte sami https://www.svobodavsem.cz/proc-byt-vegan/

Testoviny
(08.12.2016 21:43:33 Eva)

Prijde mi stupidni tvrdit ze vajecne testoviny se vyrabi na stejnych strojich jako bezvajecne.... 

Re: palacinky
(10.09.2016 00:24:56 RodoSlav)

Prečo by si sa mala vzdať palaciniek, keď ich máš rada??

Sprav si vegánske, bez mlieka a vajec. Stačí špaldová múka (T 812 a pod.), voda a štipku soli a je to. Potri džemom ,najlepšie svojim a mňam, mňam.

Dobrú chuť!!

Re: B12
(21.03.2016 14:49:23 vaganka)
Nezlob se, ale s tímhle názorem nemůžu vůbec souhlasit. V mém okolí si vegani, kteří si nedoplňovali vitamín B12 přivodili nedostatek vitamínu B12 s hodně nepříjemnými následky (mj. těžké deprese). A to není jediné: také vápník a nenasycené mastné kyseliny mohou .... (text zkrácen)
Re: B12
(17.02.2016 08:24:49 Milena Buriánková)
Díky za "zlatá slova" klučičí pštadvacítky. Domnívala jsem se, že už budu ve svých sedmdesáti odsouzena chodit jen do kroužků štrykování, nebo k doktorům, ač tomu vzdoruji mnoho let a ve zdraví. Čistoktrevnou vegetariánkou jsem 12 let, ale musím sebou víc mrskat , abych stihla v&scaro.... (text zkrácen)
B12
(16.02.2016 14:01:48 Don't worry)
Myslím že nic není tak vážné, aby se to muselo hrotit.. Já ve veganství vidím jednoduchost, pohodu a náklonost k přírodě. Ano, první dojem který člověk vidí je ten, že je to drahé a budou Vám chybět nejrůznější látky.. Čím víc se ovšem začnete zaj.... (text zkrácen)



V klidu a snadno
05.04.2014 15:50

Přecházíte na veganství? Snažili jste se zjistit si příslušné informace, ale z všelijakých a často i protichůdných doporučení a tabulek vám jde hlava kolem?

Pro přechod na veganskou stravu se nemusíte stát dietologem, ani osobou posedlou skladbou jídelníčku. Nemusíte počítat příjmy živin a vitamínů a vše pečlivě vyvažovat – to přenechme vrcholovým sportovcům. Nejdůležitější je začít, to ostatní přijde postupně.

  1. Rada první a základní, která platí pro všechny další, zní: Jezte pestrou stravu. Pokud se vaše strava bude sestávat jen z několika se opakujících položek, pravděpodobně se k nějakému nedostatku dopracujete. Jezte různé potraviny, střídejte přílohy, druhy ovoce a zeleniny, obiloviny…
  2. Jezte čerstvé ovoce a zeleninu. Doporučená dávka je půl kila různého ovoce a zeleniny denně. Může se to zdá moc, ale ve výsledku to je čtyři pět kusů denně (třeba po každém jídle kus) nebo jeden velký salát. Jezte různou zeleninu – tmavou listovou, žlutou, červenou atd.
  3. Do jídla si přidávejte kvalitní oleje – tedy za studena lisované. Nejběžnějším takovým je panenský olivový, za studena lisovaný. Pozor, výživová hodnota oleje se vytrácí vysokými teplotami – tzn. nesmažte na něm, ale přidávejte do salátů, zálivek atd. Doporučené množství je 1-2 polévkové lžíce denně.
  4. Jezte ořechy. I zde platí pravidlo o pestrosti: střídejte různé druhy (mandle, vlašské, lískové, kešu…). Doporučené množství je 50 až 100 gramů denně, což je malá hrst. Pro zlepšení vstřebávání doporučujeme ořechy aspoň přes noc namočit, nebo rovnou klíčit. Přidejte si je do snídaňového musli, nebo si je dejte na stůl do mističky pro průběžné mlsání.
  5. Zařaďte do své stravy semínka (slunečnicová, sezamová, lněná, konopná….), ideálně naklíčená nebo aspoň přes noc namočená. Postačí malá hrst denně. Přidejte do musli, salátů atd. Můžete také pít rostlinná mléka vyrobená ze semen (makové, konopné, slunečnicové), které lze snadno vyrobit doma, nebo koupit hotová.

    Z výše uvedeného je vhodné dát si denně alternativně buď lžičku lněného či řepkového oleje (či namočených/nadrcených lněných semínek) nebo hrst vlašských ořechů pro dostatečný příjem omega-3 mastných kyselin. Dobrým tipem je dát si denně lžičku lněného oleje jako veganský „rybí tuk.“

  6. Zvyšte příjem luštěnin. Pokud se na fazole, cizrnu atd. necítíte, jezte tofu, tempeh a další (nejen) sojové napodobeniny masných výrobků. Uzené či marinované tofu/tempehje vhodný ke spotřebě i bez úprav. Čisté (bílé) je nutno při vaření nebo před ním dochutit! S výběrem vám rádi poradí v každém obchodu zdravé výživy, tofu a tempeh je k dostání i v supermarketech.

    Stravitelnost luštěnin se zlepšuje opravdu důkladným uvařením – vařte je tak, aby byly opravdu měkké. U některých druhů fazolí to je i několik hodin! Nadýmání z luštěnin se dá omezit přidáváním bylinek při vaření i konzumaci – mezi doporučenými jsou saturejka, fenykl, kmín, majoránka nebo zázvor.

  7. Zkuste alespoň částečně nahradit bílou mouku moukou celozrnnou, která obsahuje výrazně více živin i minerálů. Kupujte nebo si pečte celozrnné pečivo; k dostání běžně jsou mj. i kvalitní celozrnné těstoviny (dejte pozor, některé – zpravidla od firem specializujících se na zdravou výživu – opravdu nejsou k jídlu; kvalitní a dobré koupíte například v síti drogerií DM, nebo i skoro v každém supermarketu).
  8. Doplňujte vitamín B12. Dejte si denně půl tabletky vitamínu B12 z lékárny (od firmy Natures Bounty je veganský) rozpustit pod jazyk, nebo jezte potraviny obohacené o B12 (různá „mléka“ atd.).
  9. Nezapomínejte na jód. Jeho nedostatek je obecně problémem středoevropské stravy, ne výlučně stravy veganské. K jeho doplňování doporučuji mořské řasy určené k přímé konzumaci – každý den dva plátky. Pozor na množství, určitě nejezte více. Nadbytek jódu může vést k hyperfunkci štítné žlázy. ((Namísto řas stačí frťan Vincentky denně.))

    Mořské řasy k přímé konzumaci se nejlépe dají koupit v obchodech s asijskými potravinami, kde stojí řádově méně než v obchodech se zdravou výživou.

  10. Zajděte do některé prodejny zdravé výživy a nechte si poradit. Dnes už ve veganské úpravě koupíte opravdu cokoliv, od taveného „sýru“ přes „paštiku“ či „salám“ po „kuřecí“ nugety. Pokud si sami vaříte, můžete si pro inspiraci dojít na některý z mnoha kvalitních veganských food blogů. Pokud se chcete jít najíst ven, zkuste mapu veganských restaurací.

Vegaholic: Jak přejít na veganskou stravu (a nezbláznit se)

Robert Suchánek, tvoroběžník.cz

 




Reakce (0) | Zobrazit všechny články ...

Skupiny místností fóra
 
Cestujeme vegansky
Detaily veganského života - kam až zajít?
Obchody v ČR
Kde si nakoupit veganské výrobky, jídlo, kosmetiku...
Vegan foreigners in Czech rep!
Anybody travelling to or staying in CZ...
Vegan MTB klub
Rádi jezdíte na horských kolech do přírody?
Veganské recepty od vás
Veganství
Vege Seznamka
vege seznámení - vážně i nevážně
Výrobky - vhodné či nevhodné?
Jaké jsou zajímavé výrobky? Na co si dát pozor? A čím výrobci klamou?
Veganské akce
Vegani pro vegany, ale i pro veřejnost - co uděláme?
Důvody ? Etika či Dieta ?
Restaurace - ČR
Restaurace - cizina
Zaměstnání, projekty
Vege práce, vege projekty...

Všechny místnosti ...




Krátké Zprávy

Líbíme se Vám?

07.09.2010 13:09

Jedním kliknutím dejte vědět svým přátelům na facebooku, že se Vám vegan.cz líbí!




Veg1 jen za 199 Kč

01.09.2010 21:34
Při zakoupení 3ks veganských multivitamínů VEG1 neplatíte obvyklou cenu 249 Kč za kus, ale jen 199 Kč za kus - ušetříte 147 Kč! Akce platí v prodejně BIOOBCHOD.CZ, Praha2, Bělehradská 71, řekněte si o slevu na pokladně. Řekněte, že jste to četli na vegan.cz, je to taková čtenářská výhoda :-)


Ahoj v novém roce!

01.02.2008 13:52
Zdravím všechny! Konečně je zase trochu času hodit sem pár úprav. Fórum funguje, je vidět, že kdo má zájem, rád si napíše o svých zkušenostech s veganstvím. Připomínám, že veganství není jen o stravě - kdo jí vegansky, ale nosí kožené boty, je to jako být pacifista a jít do války... Pokud budete mít nějaký článeček, překlad, neváhejte mi ho poslat na mail rosta(et)vegan.cz. Vítány jsou hlavně překlady zahraničních materiálů!


Fórum funguje

03.07.2007 01:42:43
Sekce Fórum v horní liště se již začíná plnit tématy. Pokud jste vegan a máte co říci nebo se chcete na něco zeptat, neváhejte se zapojit! Upozornění - pokud vkládáte příspěvek, neukáže se email - takže když chcete aby vám někdo odpověděl, musíte napsat do textu i email, jinak mohou odepisovat jen registrovaní uživatelé formou vzájemných zpráv.





Přihlášení uživatele

 

Registrovat uživatele
Zapomenuté heslo

Vstup do administrace

Soutěž
  V tuto chvíli není vypsaná soutěž.


Web technicky a zdarma provozuje


V případě technických problémů kontaktujte.

.
Statistika přístupů

TOPlist
Od 21.4.2008



Reklama