Myslivci zase přestřelili!

Myslivci zase přestřelili!

"Dívka utrpěla z malé vzdálenosti přímý průstřel hrudníku a zemřela ještě před příjezdem posádky záchranné služby. Zdravotníci již nemohli dívce pomoci, utrpěla průstřel brokovnicí. Neštěstí se stalo kolem osmé hodiny večer při honu na kachny." Tak praví Novinky.cz. Je mi samozřejmě líto zmařeného lidského životu, to je samozřejmé. Znám také dívku, jejíž otec je myslivec a pravidelně o víkendech na jejich zahradě při mysliveckých orgiích počítají postřílená zvířata. Ač není vegetariánka, také s tím nesouhlasí a přijde jí to jako kruté a barbarské.

Ač mne samotného zajímá lingvistika, jazyky a původ slov, opravdu stále nechápu, proč to jsou "myslivci". S myslením to očividně nemá nic společného. "Lovci" (angl. "hunters") by bylo přesnější, kdyby ovšem tito opravdu lovili a ne se jen postavili nebo posadili na posed a stříleli na vše, co se hýbe. Protože tato činnost nemá moc společného ani s lovem, ani s myslením, vycházejí nám z toho pak jakési nazelenalé pupkaté kreatury, které by doma snad žádná opravdová žena nechtěla (a také asi nechtějí, protože ty jejich zůstávají doma, zatímco oni vezmou bečku piva, rumy, nabijí zbraně a jedou terénními vozy do lesa).

Možná to bude znít tvrdě, ale nesouhlasím se sbíráním žaludů a kaštanů ve školách, kdy děti v dobré víře ("aby měla zvířátka co v zimě papat") vozí myslivcům pro zvířata potravu. Je zažitý názor, že myslivci se o zvířata "starají" a musí je přikrmovat, aby v zimě neumřela. Málokdo si však také uvědomí, že tím to nekončí, protože další argumentace myslivců je ta, že zvířata musí střílet, protože jsou "přemnožená".

Proboha, když jsou přemnožená a musí snižovat jejich stavy, proč je tedy přikrmují??? Ať to nechají na přírodě a pokud to tak má být, tak slabé a nemocné kusy zajdou - a nebo přežijí - příroda rozhodne! Pokud je zvěř přemnožená a ničí úrodu nebo mladé stromky (pochopitelně, když jim člověk vzal veškerou divokou přírodu a eliminoval jejich prostor na nepřístupné rokle a hvozdy, kde je ekonomicky nevýhodné cokoliv pěstovat nebo těžit), tak by přeci bylo logické ji nepřikrmovat.

Pokud myslivci zvířata přikrmují, tak jedině proto, aby si je vykrmili a měli pak co střílet. Žádný jiný důvod nevidím, ač nad tím přemýšlím celý svůj dosavadní život. Podobně jsem doteď nepochopil, jak rybáři chrání a opatrují ryby, když je část roku chrání a část roku loví. Pokud je chrání jen proto, aby se jim vykrmily a vyrostly a byly pak vhodné na talíř, tak to není žádná ochrana, ale sobecký egocentrický zájem člověka, který nedává prostor jiným živým tvorům než jen sobě.

Člověk je "šikovný" tvor - vymyslel, jak využít (zneužít) opravdu vše. Jak zabít a využít každé zvíře, jak veškeré zbytky ze zvířecí produkce nacpat opravdu všude (lepidla, žvýkačky, bonbóny, volanty v automobilech a spousta jiných drobností, kterých si ani nevšímáme). Jsem přesvědčený, že kdyby lidstvo tuto energii věnovalo na to, jak co využít z rostlinných zdrojů, jsme dávno mnohem dál - o čemž svědčí i to, že během pouhých pár let jsme jako lidstvo schopni vymyslet sojové sýry, párky, jsme schopni vymyslet tavené sýry z ořechů a luštěnin, konopné produkty a spoustu rostlin stále a stále objevujeme. Věřím tomu, že vzrůstající počet všemožných výrobků z rostlinných surovin svědčí o tom, že se toto zabedněné lidstvo už konečně probírá z té "doby kamenné osvětlené neony" a začíná opravdu myslet.

Do doby, než to tak opravdu bude, doufám, že mě nějaký ne-myslící myslivec nezastřelí třeba při projížďce na kole. A ještě vybírám z diskuse pod článkem:

Karel.Urny (seznam.cz)11. 9. 2008 10:48

taky jsem viděl takový "hon" : přijelo 5 aut k rybníku, vylezli myslivci, rozstoupili se z jedné strany rybníka, střelili do rákosí, vyletěly husy, padlo 20 ran, posbírali , odjeli.

 Ing.Ondra.csc (seznam.cz)11. 9. 2008 10:59

ano. ale asi uz jsi nezazil, jak se nejdriv o ty husy musi starat, aby vyrostly, aby mely v zime co jist a aby vubec prezily. Tohle je mala odmena za to co delaji. Vidite jen to, ze ty zvirata lovi. Ale uz ne to, ze se o ne taky staraji.

 



Dotazník není zadán


Dotaz

  • 11:49
  • 2014-09-17
  • Nikolas (Anonym)

Ahoj, mám dotaz,
mohu být vegan být myslivec z povolani ale dodrzuji veganska pravidla ve strave Odpovědět...

Re: Dotaz

  • 14:03
  • 2015-01-30
  • Krist in (Anonym)

Ano, můžeš být vegan, pokud nezabiješ! Je to i v Bibli.

Odpovědět...

Re: Myslivci

  • 11:52
  • 2014-09-17
  • Kuba (Anonym)

Přesně, myslivci jsou burani, někdy mají vyšší IQ, lepší vzdělání atd než ty, ale jsou to burani co berou veškeré životy a vše znišej zabijou zavražděj at je to nemocné a trápí se to at je to zdrave....tak mě napadá, v Nizozemsku je povolena eutanázie, to jsou taky vlastne jak myslivci burani mistni lekari. Odpovědět...

Re: Re: Myslivci

  • 11:55
  • 2014-09-17
  • Mirka (Anonym)

souhlasim i lekar je clovek a udela nekdy omyl coz se proste stane.....ale kdyz budes vegan neudelas nikdy zadny omyl Odpovědět...

Re: ne vždy hloupí myslivci

  • 13:08
  • 2014-07-03
  • Jenda (Anonym)

Divočáci ve vnitrobloku, to by byl ale konec světa... :))))))))))))))

Odpovědět...

Hahaha

  • 14:46
  • 2014-05-03
  • Ww (Anonym)

Tak predne ke clanku... Kachny se strileji brokovnici s nabojnicemi plnenymi broky nejcasteji o prumeru 5mm... Pro cloveka smrtelny ucinek cca 15-20m nedokazu si predstavit jak by nekdo trefil misto kachny malou holku na min nez 20 m a kachny se strileji bud na vode nebo za letu az nad vyskou 4m takze clanek postaveny na clanku z neduverxhodneho zdroje jeste bez odkazu a dal nesmysly typu ze je pro zver lepsi kdyz zmrzne nebo pojde hladem nez jeden vystrel? To mi prijde jak kdybyste tem myslivcum zavideli...jsou to burani a ozralove? Urcite nejaci jsou stejne jako v jakemkoliv lidskem vzorku i mezi vegany se takovy urcite najdou alemtenhle clanek vubec neni o ochrane zvere ale o nenavisti k myslivcum... A ty kecy jak clovek nema pravo... A vy mate pravo zabrat misto k ziti? Pouzivate auta? Silnice? Kdo vam k tomu dal pravo? bezte do lesa vykopejte si noru nebo zijte na strome a zerte co vam priroda da...tak se budete chovat setrne uz to ze mate zpusob jak se zucastnit teto diskuze z vas dela vykoristovatele prirody (toto spojeni jsem okoukal na vasem webu) 

 

Odpovědět...

Re: Hahaha

  • 14:54
  • 2014-06-22
  • Vojta (Anonym)

Jen hledám na netu nějaké informace o veganství, vlezl jsem na tuhle stránku a už tu vidím takovou kousavou poznámku, musím reagovat:

Palné zbraně patří mezi mou velkou sběratelskou vášeň, ale co bych s nimi rozhodně nedělal, tak to je střílet do živé bytosti za účelem získat z ní produkty. Ano, přiznávám, byl bych pravděpodobně (doufám) schopen zbraň použít k sebeobraně nebo k obraně svého bližního (myšleno i zvířete), spíš si ale dovedu představit situaci, kdy zbraň musím použít proti člověku.

I menší broky mohou způsobit smrtelné zranění i dospělému urostlému člověku na větší vzdálenosti (ano, někde kolem 20m už takhle malý projektil nebude schopen projít lebkou), i slabší projektil s nižší energií může projít masem a poškodit velkou tepnu, nebo zaletět mezi žebra a zasáhnout např. srdce. Sám jsem si nedopatřením prostřelil malou historickou pistolovou brokovničkou s brokovým nábojem ráže .410 s 2,5mm broky židli a dveře od skříně, plastovým opěradlem židle dokonce proletěly broky ještě i s košíčkem. Nejsem na to nijak pyšný a samozřejmě se za to hanbím, ale za blbost se prostě platí, já měl štěstí. Neznáme přesné podrobnosti případu, mohl tu holčičku střelit klidně z deseti metrů. Faktem ale zůstvává, že ji zabil. Holčičku snad střelil neúmyslně, nijak mě ale také netěší, že úmyslně střílel kachny.

Ano, burani a intolerantní jedinci se najdou úplně všude, naprosto souhlasím.

Odpovědět...

Napište svůj názor

*
*
*
*

* Vložením jakékoliv odpovědi se celé téma posune nahoru jako nejnovější, nevkládejte proto reakce na jiné téma bez použití odkazu 'odpovědět'.